Η κατάταξη σε αστέρια είναι ένα σύστημα αξιολόγησης που εφαρμόζεται στα ξενοδοχεία και βασίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια που αφορούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες, τις εγκαταστάσεις και την ποιότητα του καταλύματος. Ο αριθμός των αστέρων που απονέμονται σε κάθε ξενοδοχείο αντικατοπτρίζει το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης;

Τα κριτήρια αξιολόγησης για την κατάταξη των ξενοδοχείων καθορίζονται από την ελληνική νομοθεσία (Ν.4276/2014 (ΦΕΚ Α 155) ) και ελέγχονται από αρμόδια όργανα, όπως το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ). 

Τα κριτήρια κατάταξης διαχωρίζονται σε δύο διαφορετικές ομάδες τα υποχρεωτικά και τα προαιρετικά. Στην ομάδα των υποχρεωτικών υπάρχουν οι τεχνικές προδιαγραφές που το ξενοδοχείο πρέπει να πληρεί όταν είναι νεοσύστατο (πρώτη άδεια λειτουργίας μετά το 2012) ή θέλει να κάνει αναβάθμιση της κατηγορίας του. Στην ομάδα των προαιρετικών κριτηρίων ο οργανισμός πρέπει να συλλέξει τα απαραίτητα μόρια για τη κατάταξη του στη συγκεκριμένη κατηγορία αστεριών.

Κατηγορία Αστέρων

5

4

3

2

1

Ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός μορίων

5.500

4.000

3.200

2.200

1.500

Κύριες κατηγορίες κριτηρίων

  • Κτίριο, αφορά κτηριακές υποδομές του καταλύματος
  • Υποδοχή, υποδομές και υπηρεσίες του χώρου της υποδοχής
  • Δωμάτια / Διαμερίσματα, υποδομές των δωματίων
  • Κοινές Προδιαγραφές για δωμάτια και διαμερίσματα, αφορά τις υπηρεσίες που παρέχονται στα δωμάτια
  • Εξοπλισμός κουζίνας (για τα διαμερίσματα), υπηρεσίες που παρέχονται στα διαμερίσματα του καταλύματος
  • Λουτρό, αφορά τους χώρους και της υπηρεσίες του λουτρού των δωματίων
  • Εστίαση, χώρους και υπηρεσίες εστίασης του ξενοδοχείου
  • Διασκέδαση – Άθληση – Ψυχαγωγία, κοινόχρηστοι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι του καταλύματος
  • Λοιπές Υπηρεσίες, γενικές υπηρεσίες του ξενοδοχείου
  • Ειδικές Πιστοποιήσεις του καταλύματος
  • Προσωπικό, γνώσεις και ικανότητες του προσωπικού
  • Καθαριότητα – Υγιεινή του καταλύματος
  • Διάφορα